گروه خبر : اخبار مراسم اتيان سوگند 1399/12/28 - 09:06
بخش هايي از صحبت هاي رئيس کل محترم دادگستري استان اردبيل جناب اقاي دکتر عتباتي

بخش هایی از صحبت های رئیس کل محترم دادگستری استان اردبیل جناب اقای دکتر عتباتی در مراسم اتیان سوگند روز شنبه مورخه 23/12/99

 

رئیس کل دادگستری استان در مراسم اتیان سوگند کانون کارشناسان: کمک به کشف حقیقت، اجرای عدالت و و احقاق حق از مهمترین موضوعاتی است که اظهار نظر های کارشناسی در آن نقش آفرینی می کنند

مراسم اتیان سوگند کارشناسان جدیدالورود کانون کارشناسان رسمی دادگستری با حضور رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون کارشناسان رسمی دادگستری، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این مراسم با تبریک مناسبت های مختلف به ویژه ۲۲ اسفند ماه سالروز بزرگداشت روز شهدا، در ادامه از تلاشهای کادر درمان در مقابله با ویروس منحوس کرونا قدردانی نمود.

سپس رئیس کل دادگستری استان به تشریح مبانی و ریشه های سوگند و پایبندی به آن در متون دینی و تاریخی پرداخت و اظهار داشت: سوگند در قانون و آیین دادرسی جزو ادله دادرسی بوده و در فرهنگ و تاریخ ما نیز همواره وجود داشته است.

وی خاطر نشان کرد: احقاق حق، اجرای عدالت و کشف حقیقت مهمترین مبانی است که ایجاب می کند تا در این حرفه سوگند یاد شود.

عتباتی در ادامه با اشاره به پیچیدگی های جوامع کنونی و به تبع آن پیچیدگی های فنی و تخصصی پرونده ها در موضوعات مختلف گفت: همه این موارد ایجاب می کند تا قانون اجازه دهد تا قضات در محاکم از نظرات کارشناسی و تخصصی در صدور آرای متقن و صحیح از آن استفاده نماید.

وی تقویت کمی و کیفی بدنه کارشناسی با استفاده از افراد متخصص، متعهد و دلسوز برای صدور نظرات دقیق و کارشناسی را از مهمترین ضروریات عنوان نمود.

اظهار نظر های کارشناسی مبتنی بر قانون، بروز رسانی معلومات، انجام دقیق تکالیف در حوزه هیات های کارشناسی، پرهیز از اظهار نظر های کارشناسی خارج از حوزه تخصصی از تاکیدات رئیس کل دادگستری استان بود.

وی همچنین بر لزوم رعایت موازین اخلاقی، رفتاری در برخورد با مراجعه کنندگان، تسریع در صدور نظریات کارشناسی برای تسریع در رسیدگی ها و کاهش اطاله دادرسی تاکید نمود.

دفعات بازدید : 337
جستجو در سایت
جستجو
لینکهای مفید
دادسرای انتظامی کانون
logo-samandehi