گروه خبر : اخبار مراسم اتيان سوگند 1399/12/28 - 09:03
خبر افزايش 15 درصدي ظرفيت کانون کارشناسان رسمي دادگستري استاتن اردبيل

خبر افزایش 15 درصدی ظرفیت کانون کارشناسان رسمی دادگستری استاتن اردبیل در نست خبری بعد از مراسم اتیان سوگند روز شنبه تاریخ 23/12/99

بخش هایی از صحبت های رئیس محترم کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اردبیل در نشست خبری

به گزارش روابط عمومی ؛ رئیس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اردبیل با اشاره به برگزاری مراسم اتیان سوگند کارشناسان رسمی دادگستری استان اردبیل، گفت: با پیوستن 75 نفر به کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اردبیل، ظرفیت این کانون بیش ا ز 15 درصد افزایش یافت.

محمدرضاقائمیان در خصوص مراسم اتیان سوگند کارشناسان جدید الورود، اظهار کرد: کار قضاوت با جان و مال و ناموس مردم سر و کار دارد. انجام مراسم مزبور بیانگر اهمیت این حرفه است، زیرا تنها تعداد محدودی از مشاغل که با حقوق مردم سر و کار دارند موظف به انجام مراسم سوگند هستند.

رئیس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اردبیل تصریح کرد:

کارشناسان باید همواره خدا را ناظر و حاضر بر اعمال خود دانسته و نظرات کارشناسی خود را همانند مفاد سوگند نامه کارشناسی ، مستدل ، مستند ، فنی ، درست و منطبق با واقعیت و بدون اغراض شخصی ارائه دهند.

عضو شواریعالی کارشناسان  رسمی دادگستری در بخش دیگری از صحبت های خویش در خصوص طولانی بودن پروسه جذب کارشناسان اظهار کرد: داوطلبان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری از طریق آزمون کتبی و قبولی در آن، مجدداً در آزمون دیگری تحت عنوان شفاهی شرکت می کنند و پس از موفقیت در مراحل گزینش و گذراندن دوره های آموزشی عمومی و تخصصی و طی یک دوره حداقل یک ساله کارآموزی نزد کارشناسان راهنما، موفق به اتمام فرآیند جذب شده و پس از مراسم اتیان سوگند که با حضور رئیس کل دادگستری استان یا نماینده وی  براساس ماده 17 قانون کارشناسان رسمی دادگستری و در حضور هیئت مدیره کانون برگزار می شود، موفق به دریافت پروانه کارشناسی رسمی دادگستری می شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر  بیش از 26000 نفر کارشناس در 72 رشته کارشناسی عضو کانون های کارشناسان رسمی دادگستری در کشور هستند، خاطرنشان کرد: مراسم اتیان سوگند با اخذ مجوز از ستاد مقابله با کرونای استان و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در یک نوبت و در دو سالن مجزا از هم و با رعایت فاصله فیزیکی و  استقرار تیم سلامت، عوامل پلیس راه  راهنمایی و رانندگی، رئیس کل دادگستری استان و اعضای هیئت مدیره  با موفقیت برگزار شد که موضوع موفقیت و رعایت پروتکل و الزامات بهداشتی را رئیس کل محترم دادگستری استان جناب آقای دکتر عتباتی در سخنرانی و ایراد بیانات  و راهنمایی های خویش بدان اشاره فرمودند.

در پایان رئیس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اردبیل با هیت مدیره و جمعی از کارشناسان جدید الورود عکس یادگاری گرفتند

دفعات بازدید : 356
جستجو در سایت
جستجو
لینکهای مفید
دادسرای انتظامی کانون
logo-samandehi